All about climbing...
Title Posted by Replies Views Last reply    

Rätikon

jaapi 4 1591 7-3-2012 19:29  

Last reply

jaapi
daily client
185 posts
Climbing is not about holding on, it's about letting go...

5-3-2012
18:55

 

Rätikon

Heeft er iemand wat meer informatie over klimmen en verblijven in Rätikon? Ik zou in de zomer graag naar de zwitserse kant gaan. Die zuidwanden zien er super uit. (Misschien dat die coole foto van Nico Favresse er ook wel voor iets tussenzit )
Jammer genoeg vind ik weinig praktische informatie. Kan je enkel overnachten in de berghutten of is er een camping in de buurt of een bivakweide of iets dergelijks. Minimum 35euro pp en per nacht is een beetje boven het budget.
.
En is er veel volk in de zomer? Hoeveel routes zijn er en hoe toegankelijk zijn die?
Kan je met een gewone auto tot in Partnun of Grusher Alpli, of moet je stappen als je geen SUV of Jeep hebt?
Soit, als iemand wat meer informatie zou hebben...
Hartelijk dank

 

 

tweecplus
daily client
184 posts

6-3-2012
14:50

 

Ratikon

Neem wat pampers mee.....

 

 

Bart Van den dries
regular
43 posts

7-3-2012
13:06

www
 

rätikon

Ben vorig jaar op Wendenstocke gaan klimmen, zou vlgs locals vergelijkbaar zijn met Rätikon ; perfecte rots, afzekering goed maar haken staan ver uiteen, goeie moraal is nodig
Dit had ik eerder al 's gevonden op internet :
Website over klimmen in Rätikon : www.raetikon.ch
Link naar de Kletterclub Rätikon die ook de klimhut Pardutz in beheer heeft. Prijs : 20Zwf /nacht, toch iets goedkoper dan 35 euro/nacht
www.kcr-online.ch


 

 

jaapi
daily client
185 posts
Climbing is not about holding on, it's about letting go...

7-3-2012
19:29

 

Bedankt voor de info en de tip.
Wij zijn van plan om een maand te gaan, dus een tentje is de enige financieel haalbare oplossing voor ons. Niemand een idee of er een camping is?
Wildkamperen zou niet mogen als ik het goed begrepen heb.