All about climbing...
Title Posted by Replies Views Last reply    

Urban Climbing & stads-topo

Pieter Heyvaert 57 3256 12-5-2005 16:13  

Last reply

Pieter Heyvaert
daily client
80 posts

3-3-2005
13:16

 

Ja die heb ik ook al eens gedaan, maar 10meter is wel wat overdreven hoor...eerder 3,5m. Hier en daar steekt er ook wat roest ijzer uit.

De St-pietersabdij ga ik al zeker eens gaan bekijken op een zondagavond.
die kan dan worden opgenomen in de stads-topo
 
----------------
je grimpe, donc je suis
-PH-

 

 

Pieter Heyvaert
daily client
80 posts

3-3-2005
14:09

 

BEst ook geen nutjes of friends gebruiken op historische gebouwen zeker!?
 
----------------
je grimpe, donc je suis
-PH-

 

 

Pieterjan
daily client
167 posts

3-3-2005
14:18

 

3,5 m? vergeet het! 't is zeker het dubbele. de poort op zich is al zo'n 3m hoog.

 

 

Pieter Heyvaert
daily client
80 posts

3-3-2005
14:30

 

Ik zal het blijkbaar op een ander stuk hebben dan...

Is dat dan ook in van die betonnen neprots?
 
----------------
je grimpe, donc je suis
-PH-

 

 

Werner
I used to climb
509 posts

4-3-2005
11:42

 

Is de muur van de Sint Pietersabdij gevoegd? Ik ga het volgende week eens checken ... het zou zonde zijn want op zomeravonden was het daar leuk vertoeven en zeker nu ze de ondergrond genivelleerd hadden.

Op de Bijlokesite is ook wel wat te vinden.

Groetjes
Werner
 
----------------
"Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan."

 

 

Pieterjan
daily client
167 posts

4-3-2005
11:48

 


Is dat dan ook in van die betonnen neprots?


ja

 

 

Moriath
[email protected]
posts

13-3-2005
22:46

 

Mechelen

Wij hebben in Mechelen de Sint Rombouts Toren die naar mij staat te lonken, vroeg of laar kruip ik daar wel eens op denk ik... Iemand die beschikt over nen topo??

 

 

brecht porrez
[email protected]
posts

15-3-2005
15:04

 

sintpieterskerk is al beklommen ))
langs de linkermuur, ik schat 7a+
voor de rest zijn er nog wel veel dingen te beklimmen maar mijn mooiste ervaring blijft nog altijd het administratief centrum aan het zuid, prachtig gebouw, prachtige beklimming (6a)
eentje dat nog op mijn verlanglijst staat voor een solobeklimming is het gebouw van de mcdonalds aan de kleine richting. Nog een prachtiger gebouw en wat een lijn. Als er iemand zo geflipt is om er een poging op te doen laat het me aub weten

 

 

BZ
bleaubabe owner
4816 posts

15-3-2005
15:08

 

Als ge terug zijt gaan we daar eens werk van maken, tegen dan staat ge toch sterk genoeg

oftopic: brecht, ge hebt mail

 

 

Stephan aka stefke
multiforale schizofreen
4371 posts
Klimkriebels again

15-3-2005
15:14

 

in antwerpen ook zo van die plekjes??

hoe lang is het geleden dat de bol aan het bouwcentrum is beklommen?

zouden zeer drinkend op zoek moeten...
 
----------------
www.bergsportfoto.be ===> site die blijft

 

 

flup de steenarend
addict
236 posts

15-3-2005
21:24

 

of ge kunt misschien is op de kathedraal proberen zou mooi uitzicht zijn denk ik
 
----------------
I want to know God's tougt's, the rest are details

 

 

Alex
[email protected]
posts

15-3-2005
23:59

 

Voorzichtig

Het enig probleem met privéeigendom te beklimmen is dat de eigenaar u moet betalen als je bvb valt en je been breekt (net als dat je moet betalen als iemand valt omdat het stuk voetpad voor je huis glad is in de winter en jij hebt geen zout gestrooid!). Daarom zouden er eventueel bezwaren kunnen zijn, ook best ff wachten voordat je de kerk beklimt totdat ie uit de stellingen is, anders kan de aannemer vervolgd worden en je wil echt geen rechtzaak omdat je zo graag God wou bezoeken na het sluiten van de kerk.
Maar voor zover dit allemaal.
Wat wel leuk is is bruggetjes over t water beklimmen in de zomer, dan val je wel gegarandeerd in t water ma da heeft ook zijn charmes!

 

 

Werner
[email protected]
posts

18-3-2005
11:05

 

De muur van de Sint Pietersabdij ziet er niet anders uit dan vorige jaren. Ik denk dus niet dat ie gevoegd is. Ik ben het gisteren eens gaan controleren en heb er ook enkele foto's van genomen.

Greetinz,
Werner

 

 

Gill
noob
14 posts

18-3-2005
22:14

 

ye,

Het administratief centrum aan het zuid ziet er inderdaad wel klimbaar uit.
Nu vraag ik me wel af als je dat in de hoogte klimt op welke manier je jezelf dan beveiligd en hoe je der in godsnaam weer afkomt?

Groeten,

Gill

 

 

Robbe
the spam club
2123 posts

18-3-2005
22:39

 

urbaning is meestal traversee, of kleine hooghte.
Als je vb een flatgebouw beklimt, dan is het solo, en neem je boven de lift (als de politie je niet meeneemt).
Solo valt nooit aan te raden, en mensen die solo klimmen, die bereiden het zorgvuldig voor.

 

 

BZ
bleaubabe owner
4816 posts

18-3-2005
22:43

 

D'euh...nee Robbe!

Als er hoge gebouwen beklommen worden is dit niet per se solo...ik weet bijvoorbeeld dat het gebouw van het zuid afgezekerd werd op bandslings en bijgevolg "op kop" werd beklommen en nadien werd afgedaald via rappel...

Nog een spot in gent: de brug over de ringvaart aan de blaarmeersen, naar 't schijnt de eerste klimmuur van Belgie

Niet voor de DAS lezer: enkel gekapte grepen
 
----------------
Alles kan beter...

 

 

Gill
noob
14 posts

18-3-2005
22:49

 

Waar begint die traversé dan wel aant zuid?
Das niet ver van de deur en ik denk niet dat je daar snel problemen krijgt als je daar klimt...

Groeten

 

 

Robbe
the spam club
2123 posts

18-3-2005
22:52

 


meestal


Er zijn mischien wel uitzonderingen, maar er zijn er niet veel, en mag je er wel op?

 

 

paulus
daily client
120 posts

19-3-2005
06:49

 

ter verduidelijking

hey , we hebben het administratief centrum geklommen in top rope ... voor alle duidelijkheid en niet met bandslings ..om het touw er te hangen kan je gewoon de trap nemen ... voor meer info stuur gerust een email ,

greets

 

 

BZ
bleaubabe owner
4816 posts

19-3-2005
11:49

 

Dan heb ik Brecht misverstaan of heeft hij mij iets wijsgemaakt

@Gil: deze week eens gaan kijken op een avond? Als die dan toch niet gevoegd is wil ik ook nog wel eens proberen...zet er iemand terug een bak op?
 
----------------
Alles kan beter...