All about climbing...
Title Posted by Replies Views Last reply    

klim-magazines

Steven VD 22 4070 31-5-2004 23:35  

Last reply

Steven VD
the climbing undertaker
857 posts

26-5-2004
16:28

 

klim-magazines

hey, ik heb al verschillende keren op het forum gelezen over klimmagazines... maar bestaan er ook goeie tijdschriften in het nederlands of het engels??? want uit de "GRIMPER" kan ik veel artikels niet lezen...
(mijn frans is iets te slecht daarvoor...)


welke tijdschriften ken je??? laat de lijstjes maar komen
 
----------------
in tijden van nood kent men zijn vrienden en de begrafenisondernemer

 

 

matchscratch
daily client
123 posts
Because they are there...

26-5-2004
16:45

 

Nederlands: Limits

En als je misschien nog een beetje Duits kan: Klettern, vind ik persoonlijk een zeer leuke tijdschrift. Zeker die van deze maand met Natalija op de cover, in een heel leuk klimstersoutfit

 

 

DE LODE
I used to climb
557 posts
DE LODE (LHFAM)

26-5-2004
16:46

 

Het nederlandse tijdschrift: Limits! Zopas uitgebreid naar een 90 blz. Mooie foto's en goede layout. Niet zo druk zoals grimper, vind ik presoonlijk. Staat ook Belgisch klimnieuws in...
 
----------------
DE LODE (LHFAM)

 

 

tweecplus
daily client
184 posts

26-5-2004
16:51

 

limits

Waar kunt ge de limits krijgen in België ??

 

 

Q.
Le FLEAQ
4612 posts

26-5-2004
17:18

www
 

Misschien eens navraag doen bij de krantenverdeler, die zal daar wel aanraken....
 
----------------
http://users.pandora.be/ghost.buster/

 

 

Robbe
the spam club
2123 posts

26-5-2004
17:21

 

in de ims hebben ze een stuk of 3 verschillende klimtijdschriften, en je kan er daar bestellen.
lijkt natuurlijk op reclame, maar ik heb er geen betrekkingen mee, en het is de enige winkel waar ik er al heb zien liggen

 

 

Lieven Vlassenroot
Vlaanderns hoop in competitieve tijden
2918 posts

26-5-2004
17:21

 

Abonnement nemen op Limits, ofwel hopen dat je er ergens kan aangeraken. Als ik me niet vergis, staan er in Klimzaal Blok regelmatig een aantal stuks van de laatste editie te koop.
 
----------------
"Whatever you can do, or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it."

 

 

Renaat
Forum God
1178 posts

26-5-2004
17:30

www
 

ims?

 

 

pieterjan
[email protected]
posts

26-5-2004
17:38

 

je kan de Limits inkijken in klimzaal Bleau!
(net als nog enkele andere klimtijdschriften)

 

 

Kevin
noob
10 posts

26-5-2004
17:49

 

Een vrij groot aanbod magazines (al dan niet nederlandstalig) vind je in Antwerpen op de Meir in de International Magazine Store, denk toch dat het zo noemt.

Waar je in een krantenwinkel misschien 3 of 4 verschillende boekjes vindt, hebben ze er daar een stuk of 20

 

 

Joris
BCN security expert
2084 posts

26-5-2004
18:03

www
 

Geen nederlandse boekjes maar wel zeer goed:
"On The Edge" en "High Mountain"

http://www.planetfear.com/climbing/ontheedgemag/index.html
http://www.planetfear.com/climbing/highmountainmag/index.html
 
----------------
"Many years ago, I climbed the mountains, even thought it is forbidden.
Things are not as they teach us; the world is hollow, and I have touched the sky."

http://klimmen.no-ip.com

 

 

Robbe
the spam club
2123 posts

26-5-2004
18:21

 

idd zoals kevin zegt: ims staat voor international magazine store
in brugge is er ook zo 1
 
----------------
"Gravity is a myth, the Earth sucks."

 

 

Kärntner Hauswürstel
noob
19 posts

26-5-2004
18:27

 

vroeger had ik ook limits en dat kon je toen in veel boekenwinkels vinden, helaas ik vind het niet meer, ook niet in IMS Antwerpen. Klettern is ook wel een leuk magazine.

 

 

Esteban
addict
462 posts
wie't kleine ni deert,
is't groote ni weert

26-5-2004
22:23

 

kgebreuk die vreemde-getaalde klimboekske om mijn vreemde talen een beetje in orde te houden.
 
----------------
the pain is what you feel,
the experience is what you get

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

26-5-2004
23:13

www
 

Dan wordt het hoog tijd dat je Limits leest want je Nederlands gaat erop achteruit.

Rock & Ice is heel goed en soms kan Climbing er ook nog door. Mijn persoonlijke favoriet is en blijft Vertical!

G

 

 

Gunther
addict
374 posts

30-5-2004
23:00

 

Nog een UK klimtijdschift

HIGH MOUNTAIN SPORTS is al gevallen in het lijstje. Een andere optie is CLIMBER. UK-klimtijdschrift met nadruk op sport- en traditioneel rotsklimmen. Voor wie in het Gentse woont of es komt klimmen in BLEAU => beide titels zijn te vinden in de INTERNATIONAL PRESS STORE (die ligt aan de ROOIGEMLAAN, kruispunt verder dan BLEAU als je van Gent komt)

VERTICAL en GRIMPER zijn daar eveneens te vinden.

Indien je lid bent van een bergsportvereniging duik dan daar zeker is in de bib. Het VBSF heeft heel wat tijdschriften staan. KLETTERN is zeker ook de moeite als je Duits niet TD+ vindt. Ze hebben daar ook vaak de CLUBtijdschiften van andere bergsportverenigingen en dat van bvb. SAC en DAV loont ook wel es de moeite om te bestuderen.

Lees ze!

Günther

 

 

Bavo
ik wil Belgisch bier!!!!!!
1439 posts

31-5-2004
11:50

 

ik ben heel content met mijne rock & ice, echt een degelijk magazine!(engels)

 

 

Goeri
regular
27 posts

31-5-2004
15:30

 

Heb net een abbonnement op "Climbing" genomen. Is amerikaans, in't engels dus. Je kan ze eens gaan bekijken in de bib van het vbsf.
Anders inderdaad eens gaan neuzen in den international magazine store.

 

 

hendrik
addict
464 posts

31-5-2004
19:50

www
 

als ie voorpagina's van klettern altijd zo goed zijn, ga ik mij toch eens een abonnementje aanschaffen....

 

 

jolien
kzal r int vervolg op lette
462 posts
Ook al zit je in een stampvol cafÃ, alleen zijn kan je overal

31-5-2004
21:39

 

weet iemand waar je zulke magazines in west en midden limburg kan vinden, want ik zoek mij al een tijdje rot..
 
----------------
Een klimmuur zonder grepen is als een school zonder leerkrachten