All about climbing...
Title Posted by Replies Views Last reply    

Klimmen/boulderen in Bretagne

Imaran 16 2277 25-7-2007 14:17  

Last reply

Imaran
ne charme woko alstublief
2066 posts

17-6-2007
17:08

 

Klimmen/boulderen in Bretagne

Begin juli vertrekken we voor 3 weekjes naar Bretagne en ik ben al helemaal in de stemming geraakt door de twee artikels die hier op Belclimb staan. Boulderen in Tregastel en Kerlouan zien we helemaal zitten.
We wilden ook graag gaan klimmen in Pen Hir en eventueel Mont Dol. Iemand iets meer info over die massieven, aanraders van mooie routes, klemblokken, verboden rotsen etc???

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

17-6-2007
18:15

www
 

Hey H.!

Ik ben er vorig jaar geweest, niet om te klimmen, maar ik heb wel zeer veel mooie rotsen gezien.

Van Mont Dol tot Penhir is het al ruim 2 uur verder rijden, goed plannen dus.

Je kan rustig de noordkust afrijden en je vindt er overal plekjes die een bouldertje waard zijn
Vergeet ook je snorkel materiaal niet.

Ik dacht dat Guido al eens in Penhir geweest was, er is zeker iets van op het forum te vinden.

Groeten!

G

 

 

Maarten
addict
313 posts

18-6-2007
06:36

www
 

For what it's worth: Vorig jaar heeft er ook eens een artikel over in de Grimper gestaan.
Ben zelf al eens als toerist in Tregastel en Ploumanach geweest, echt prachtige omgeving en prachtige rotsen, ik heb er niet zoveel geklommen toen maar ik heb de indruk dat de routes over het algemeen ofwel heel gemakkelijk zijn ofwel heel zwaar wegens het quasi ontbreken van kleine en middelgrote grepen.... maar er zijn zoveel rotskes dat je zeker iets zult vinden...
 
----------------
http://luak.studentenweb.org

 

 

De Fre
addict
418 posts
The greatest pleasure in life is doing what other people say you cant. Jason Kehl Dosage I

18-6-2007
16:19

www
 

Ik ben deze vakantie ook in bretagne, maar dan wel het zuiden ( finistère en klein stukje morbihan) na wat research (nog niet veel) heb ik ontdekt dat je ook echt kan sportklimmen in bretagne, maar dat is wel op de punt (brest en co.)

weet er iemand misschien goede plaatsjes om te boulderen langs de zuidkant ?
DWS lijkt mij ook wel tof...


 
----------------
Let's go climbing !!! -El muchacho loco...

 

 

Imaran
ne charme woko alstublief
2066 posts

18-6-2007
16:35

 

Pen Hir is idd in het zuiden en er schijnen daar toch ook genoeg behaakte routes te zitten. We waren toch al niet van plan om 3 weken op dezelfde plek te blijven..

 

 

De Fre
addict
418 posts
The greatest pleasure in life is doing what other people say you cant. Jason Kehl Dosage I

19-6-2007
09:50

www
 

pen hir ligt eerder op de punt, net onder brest....

100 km opzij en 50 omlaag, weet je niks in die streek zijn ? liefst geen sportklim routes...
(quimperlé etc.)
 
----------------
Let's go climbing !!! -El muchacho loco...

 

 

Imaran
ne charme woko alstublief
2066 posts

19-6-2007
19:50

 

Nee sorry, mijn klimkennis over Bretagne is ook maar zeer beperkt. Het enige wat ik weet is dat er aan de noordkust vele blokken op het strand liggen en dat je in Pen Hir boven de zee kunt klimmen....

Misschien iemand nog wat meer info weet en dit met ons zou willen delen??????

 

 

DE LODE
I used to climb
557 posts
DE LODE (LHFAM)

19-6-2007
22:22

 

Gevonden in Europe - Sport Vertical:
Nabij Brest:
- Pen Hir
- Le Cube
Nabij Mortain en Domfont:
- Mortain
- La Fosse Arthour
Nabij Thury-Harcourt:
- Clécy
Nabij Potigny:
- Bréche-du-Diable
Nabij Chémeré:
- Saulges

Veel meer info staat er niet in...
 
----------------
DE LODE (LHFAM)

 

 

climber1991
[email protected]
posts

22-6-2007
16:28

 

wij zijn daar 2 jaar terug ook geweest in de verwachting niet veel te klimmen en daarna voort te rijden maar fontainebleau en we hebben onze klimschoentjes in bretagne harder versleten dan in bleau denk ik ... wij zijn gewoon overal opgekropen met een paar klimmaats is het wel leuk om soms in 'te' harde routjes te werken enzo... Je zal er zeker aan je trekje komenook onvoorberijd!

 

 

Nadia
daily client
132 posts

22-6-2007
16:36

 

hier es gaan zien


http://www.zebloc.com/sites/affiche.php?id=29

ik heb nog een topo van Morlaix in pdf

 

 

Ludo
addict
366 posts

11-9-2012
21:32

 

http://www.belclimb.be/article-details.asp?mode=show&artID=345&cat=rock

Laat gerust iets weten, indien je meer vragen hebt.

Sites:
- Argol (presqu'ile de Crozon)
- Pen Hir (presqu'ile de Crozon, bij Camaret)
- Le Cube (Plougastel d?Aoulas)
- l?Impératrice en l?Impérator (Plougastel d'Aoulas)
- Mont Dol (te noorden van Rennes)
- Primel-Trégastel (te noorden van Morlaix)
- viaduct van Trémélé (richting Chateaulin)

niet geweest om te boulderen, maar wel interessant:
- tussen Ploumanac'h en Trégastel
- Primel-Trégastel (te noorden van Morlaix)
 
[last edited on 2007.06.23 20:35:53]

 

 

Imaran
ne charme woko alstublief
2066 posts

25-6-2007
20:47

 

@ Nadia, bedankt voor de link van Kerlouan, ziet er super uit

@Ludo, het is oa jou artikel wat ik heb gelezen en waardoor ik entousiast raakte
We hebben besloten in Pen Hir en Mont Dol te gaan klimmen. De topo van Pen Hir heb ik te leen gekregen. Van Mont Dol werd ons verteld dat we er maar gewoon heen moeten rijden en dat er altijd wel volk is.
We willen ook graag gaan boulderen in Tregastel en Kerlouan. Van Kerlouan download is zojuist een online topo en daar zit zoveel.....

We hebben slechts 3 weken, maar ik heb zo het idee dat het te kort zal zijn en dat we nog eens teruggaan

Komende zondag vertrekken we. Alvast bedankt allemaal voor de info!!!

 

 

Ludo
addict
366 posts

28-6-2007
00:36

 

Vraagje: blijven jullie logeren op camping of hebben jullie een camionette à la Edlinger?

Enfin... een gouden tip is om een tentje op te slaan bovenop het massief van Argol ofwel aan Plage de la Palue. Het laatste is ook een interessante spot om een nacht met een camionette te staan.

PS: In Mont Dol, meest interessante sector is secteur ouest "Hangar"
PS2: http://krimpadenn.free.fr/index.php?option=com_wrapper&Itemid=44
PS3: laat vooral weten hoe het geweest is!
 
[last edited on 2007.06.28 00:36:12]

 

 

Imaran
ne charme woko alstublief
2066 posts

28-6-2007
10:10

 

We gaan met de tent en we trekken rond, da's toch de bedoeling. We gaan ook wandelen en we willen zeker het I'le d'Ouessant bezoeken, dat schijnt echt heel speciaal te zijn

Ik laat zeker weten hoe het is, hopelijk zijn er ook mooie foto's die ik dan kan laten zien

 

 

krimpadenn
[email protected]
posts

28-6-2007
13:56

 

topokerlouan

 

 

Imaran
ne charme woko alstublief
2066 posts

25-7-2007
14:17

 

Afgelopen weekend teruggekomen van daar, en het was super!!!!

Tregastel hebben we bezocht, maar niet veel geklommen, we waren eigenlijk nog te moe en het graniet was echt vlijmscherp. Wel mooie omgeving om wat te wandelen en tussen de blokken door te dwalen (als het laag water is)

Boulderen in Kerlouan is echt leuk, wel zoeken want er staat niets op de rotsen aangegeven en een topo is onontbeerlijk.

Daarna naar Pen Hir gegaan en dat was echt super ambiance!! Even door de vele toeristen heen kijken, maar met dat woelige water onder je voeten maakt het heel speciaal

Mont Dol hebben we laten schieten en onze trip afgesloten in FBleau, da's ook altijd leuk en mooi halverwege thuis...

Maar we gaan zeker nog een keer terug!!!