All about climbing...
Title Posted by Replies Views Last reply    

info outdoor materiaal

5 918 24-3-2006 12:32  

Last reply

bert
[email protected]
posts

20-3-2006
22:42

 

info outdoor materiaal

gegroet iedereen,
onlangs ben ik een sportwinkel beginnen werken dewelke ook een afdeling outdoor kledij en accesoires heeft.
bij het werken in deze winkel viel me op dat er een grote verscheidenheid aan technologien bestaat op het vlak van outdoor kledij en accesoires zoals tenten, slaapzakken,... .
hoewel ik vanuit een grote interrese in deze produkten reeds wat zoekwerk heb verricht ben ik opzoek naar meer en vooral duidelijke informatie. ik zie deze informatie vooral in nederlandstalige websites met forums, een mooie duidelijke uitleg over verschillende technologien, een mooie basis om van te starten en me verder te kunnen bijscholen.
zodus als iemand mij websites, tips en noem maar op kan geven zou dit mij enorm vooruit helpen.
alvast met grote dank
bert

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

21-3-2006
11:31

www
 

Op zoek naar info over outdoormateriaal is een moeilijke opdracht waarbij je door de bomen het bos niet meer kan zien. Er wordt ook dikwijls onzin verteld over dergelijk materiaal. Ook zal je bijna altijd terecht komen op commerciële sites die hun eigen producten de hemel in prijzen. Op verkopers afgaan is dikwijls ook een gok.
Fijn dat je als verkoper uitkomt voor je gebrek aan kennis op dat vlak. Ik zie evenals jij uit naar een goede site die hierover handelt. Als ik een echt goeie informatieve site vind, zal ik ze zal eens voorstellen als site van de maand.
EDIT: Je kan beginnen bij bvb http://www.hiking.be/nl/gear/ en natuurlijk onze eigen links van BCN.

 
----------------
De meeste bergsporters zijn gewoon creditcard-avonturiers(Joe Simpson)
Guido

 
[last edited on 2006.03.21 11:31:58]

 

 

Andries
addict
241 posts

21-3-2006
20:33

www
 

ga zelf klimmen, mountainbiken enz. en dan merk je direct wat wel en niet werkt... De klant voelt ook wel als je er iets van af weet of niet! Bij klimmen enz. is het ook wel belangrijk dat je de juiste produkten verkoopt!!

 

 

Renaat
Forum God
1178 posts

25-3-2006
18:30

www
 

Het is bijvoorbeeld heel belangrijk om nooit een b schoen te verkopen aan iemand die een c schoen nodig heeft!!!
What the fuck beckers!
 
----------------
"It's better to be pissed off, than to be pissed on"

 
[last edited on 2006.03.25 18:30:00]

 

 

Werner
I used to climb
509 posts

24-3-2006
12:32

 

Als je aan de bron zit zoals in uw geval, moet je het materiaal proberen ... 't is door te doen dat je 't weet! En wees eerlijk voor jezelf en naar de klanten toe. Het is niet omdat elk nieuw snufje tegenwoordig als onmisbaar, innovatief, lichter, sterker, langer, ademender, scheurvaster, ... wordt voorgesteld dat dit per definitie zo is. Een beetje geroutineerde buitensporter wil in de eerste plaats eerlijke informatie en heeft snel door als de verkoper/verkoopster zijn/haar kennis haalt uit de boekskes. Probeer als verkoper te vermijden dat je koste wat kost een product verkoopt omdat je van 'hogerhand' moet. alvast succes met de job!

Werner

p.s. Aan de andere kant ... de klant hoeft niet altijd koning te zijn. Als de klant fout is, mag je hem dat zeggen, vind ik ... da's eerlijkheid




 
----------------
"Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan."